13 Ağustos 2021 Cuma

Yüzüklerin Efendisi Serisi - Fantastik Kurgu Filmi


     Eveet, top 20 listemde en başta yer alacak bir filmle, hatta film serisiyle karşınızdayım. Yüzüklerin Efendisi.. Türkçe dublajı orijinalinden daha keyifli olan ender filmlerden. Filmin çıkış tarihinde ben çocuktum. Ama ne yazık ki 20 yaşındaydım izlediğimde. Seri biter bitmez ilk tepkim ‘’nasıl olurda bu yaşa kadar izlememişim.’’ olmuştu. Diziler, filmler, müzikler içinde bulunduğunuz ruh haline göre farklı etkiler bırakıyor üzerinizde. Bu filmi izlediğim gece kucağımda ilk kedim Muhittin vardı. Sıcacık evimde pijamalarımla, elimde kahvem ve bir leğen patlamış mısırımla -biraz aşırı seviyorum patlamış mısırı yani gerçekten bir leğen- uzanmış film izliyordum. Eve yakın bir okul vardı gece yarısı bağırış çağırış çocuk sesleri ama keyifle.. Pencereden baktığımda her yer bembeyaz olmuştu. Şu cümleleri yazarken bile o mutluluğu iliklerime kadar hissedebiliyorum. Hayat güzel anılardan ibaret. Kara uzanıp kelebek yapmıştım İLK kez. Neysee böyle güzel bir akşamda izlemiştim bütün seriyi. 

 

     Orta Dünya’da geçen filmde dünyanın kaderini değiştirebilecek olan yüzükten kurtulmak için, Hobbitler; Frodo, Sam, Merry ve Pippin'in yanı sıra Hobbitlerin yol arkadaşları olan Aragorn, Gondor kumandanı Boromir, savaşçı Cüce Gimli, Elf prensi Legolas ve büyücü Gandalf'ın yaptıkları yolculuğu izliyoruz. Ve tabi ki Gollum var efsane karakter en son yüzükle birlikte mevta oldu zaten kendisi. Tabi bunlar neden savaşıyor yüzüğün ne numarası var derseniz bütün güç yüzüklerine hükmeden tek yüzük bu. Hemen gözler art niyetli bir kötü arıyor. Kötü karakter kadromuzu da Sauron dolduruyor. Filmde o kadar fazla güzel ayrıntı var ki yaz yaz bitmez. N’olur izleyin inanılmaz iyi. Dünyanın en iyi Fantastik Kurgu filmi o kadar iyi.

     

     Herkesin aklında kalan efsane replikler muhakkak vardır, benimkiler şöyle:

 Gandalf’tan "beşinci günün şafağında beni bekleyin. Şafakta doğuya bakın."

Aragorn’dan ‘’Elf gözlerin neler görüyor Legolas’’ 

Sam’den '' yüzüğü sizin için taşıyamam bay frodo ama sizi taşıyabilirim'' kardeş gibi kardeş adamın dibidir Sam.

Hahah tabi bir de Gollum’dan ‘’kıymetlimissss’’

 

   Film müzikleri, atmosferi her şeyiyle mükemmel herkesin tüylerini diken diken eden o son sahneyi de şuraya ekleyeyim izlememiş ve spoiler olmasın yea diyen arkadaşlar bakmasınlar.  https://www.youtube.com/watch?v=cHjt9Q00sp4

 

     Son olarak Muhittin -filmi birlikte izlediğimiz kedim- eğer dişi olsaydı adı Arwen olacaktı. Kader diyelim mi Muhittincim :’) 

 

  

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hükümsüz - Polisiye Dizi

     Bugün kendim için boş bıraktığım bir gündü. Bazen tek başıma kalmak, hiçbir şey yapmadan öylece durmak bana inanılmaz iyi geliyor. Bu b...