30 Kasım 2021 Salı

Anne with an E - Dönem Dizisi

     



     Hepimizin en derin arzusu sevilmek. Birine, bir yere ait olabilmek. Bir daha kırılmaz artık dediğiniz yerden kırıldınız mı hiç? Un ufak ediyor insanı. Tam da bu ruh halindeyken başladım diziye. Şu an ilk sezonunu bitirdim. Hem kendime hem Anne’e ağlayarak izledim ilk sezonu. Tutkulu, heyecanlı, meraklı gerçek anlamda yaşan bir çocuk Anne. Yaşadığı dramatik olaylara ve küçük yaşına rağmen evlat edinildiği eve ve sosyal çevreye adapte olmaya çalışıyor. Çirkin, sıska, yetim, kızıl diye dalga geçen arkadaşları, kötü anılarından kaynaklı yaşadığı sorunlar hepsiyle hayal gücü sayesinde baş edebiliyor. Zeki, çalışkan bir çocuk aynı zamanda. Bu kıvrak zekası ve hayal gücü sayesinden herkes tarafından sevilip kabul ediliyor zaten. Doğar doğmaz yalnız kalan Anne’in sevilmesi, kabul görmesi öyle mutlu ediyor ki insanı anlatamam. Kendi içimdeki iflah olmaz romantizmin, saflık derecesindeki yersiz güvenimin bir yansıması gibiydi Anne, o yüzden de çok sevdim sanırım onu. 

 

     Sürekli ağlamadım bu arada  Dizinin geçtiği kasaba olağanüstü bir yer. Doğasına, o döneme, o çiftliğe aşık olmamak mümkün değil. İzlerken durmadan n’olur beni buraya ışınlayın n’oluur diyerek izledim. Orada 200 yaşına kadar yaşayabilirim sanırım. Alın beni, Green Gables’a bırakın pls. Bu konuyu Macide’yle -kendisi yeni arabam- konuşmam lazım gerçi Green Gables’ı geçtim, gün doğarken güneye doğru baş başa yola çıkmaya da tamamım ben. Anne birinci sezonun sonunda özgür ve bağımsız bir kadın olma fikrinden cayıyor gibiydi ama izleyip göreceğiz. Yapma Anne, yanarsın!  kamyon arkası yazısına benzeyen çağrımla yazı bitti iyi günler.

 

     2. ve 3. Sezonu da izledikten sonra eklemek istediğim birkaç şey daha oldu. 19 yy sonralarında geçen bir dönem dizi olmasına rağmen kadın hakları ve insan hakları konusundaki mesajları çok iyiydi. Dizinin atmosferi, karakterlerin samimiyeti harikaydı gerçekten. Sadece son sezonda yılan hikayesine dönen mektup meselesi bizim yaz dizilerini aratır kıvamdaydı. Yine de çok beğendiğim diziler arasında yerini aldı kendisi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hükümsüz - Polisiye Dizi

     Bugün kendim için boş bıraktığım bir gündü. Bazen tek başıma kalmak, hiçbir şey yapmadan öylece durmak bana inanılmaz iyi geliyor. Bu b...